Wood Wood är ett sådant där varumärke som lyst mer i sina samarbeten än i de egna kollektionerna. Kanske framförallt när det gäller Eastpak-grejorna som de har gjort , om ni frågar mig. Nu lär de förstärka den bilden eftersom nästa samarbete sker med Japanlegendarerna och Johan-Hurtig-blir-lite-till-sig-märket Porter/Yoshida & Co.
Porter är lite av ett Japansk tantmärke som funnits sedan 1935 och som blivit kända genom sina stilrena väskor, totebags och plånböcker i nylon. Plus att de också tillverkar produkterna för Head Porter som är ett av Hiroshi Fujiwaras märken/samarbeten.
(Utvikning för de allra mest intresserade: Hiroshi Fujiwara var runt i bland annat New York och förälskade sig i hiphopkulturen och den framväxande streetwearscenen, åkte tillbaka till Japan och drog igång samma våg där som DJ och med egna märket Good Enough i slutet på 80-talet. Han inspirerade också Nigo att dra igång sitt märke Bathing Ape som blev megastort. I Head Porter fusionerar han Porters klassiska grejer med mer streetiga inslag, tänk kamomönster och sånt. Slut på utvikning.)
Wood Wood x Porter-collaben har i alla fall resulterat i tre produkter: en nätt liten portfölj, en anteckningsbok och en kamerarem (som jag vill ha) – alla i svart nylon med det fina lilla mönstret på sidan. Priserna kommer ligga mellan cirka 550 (remmen?) och 3 300 kronor (portföljen gissar jag) och kommer säljas på alla Wood Woods butiker och några fler, bland andra Hanon Shop i Aberdeen och End i Newcastle. Släpps i dagarna.
Men den stora frågan är ju vad ni tycker? Är Porter över nu eller är det dags att börja gilla Wood Wood?
,
2013-06-25 16:53:56, 2013-06-25 14:53:56