Öppet brev till Comhem

Hej Comhem,

bara ett litet klargörande: Jag har alltså sedan nästan två år ett 50Mbit bredbandsabonnemang hos er. Därför tycker jag det är lite konstigt, ja rent av trist, att det flera gånger i veckan går lika snabbt som när jag en gång i tiden satt och surfade med 128-modem på pappas dator (”Sitt inte på Internettet nu för de måste kunna ringa från jobbet!”). Inte snabbt alltså.

Jag har kommit till insikten att ni skiter i mig, och det kan man väl göra med enstaka kunder, men tänk på alla mina läsare som här inte kan få några bilder till tramset på måndagsmorgonen! Vad ska de tänka. De vet ju inte att jag suttit i två timmar och försökt ladda upp några bilder från datorn, de vet ju inte att alltsammans är ert fel.

Och till dig lille Comhemgosse som kommer prata med mig i telefon i eftermiddag eller imorgon och göra lite signaltester och skicka lite impulser och inte hitta något som verkar fel, DET ÄR FÖR HELVETE NU SOM DET INTE FUNKAR! Att det brukar bli bättre på några timmar är inte en godtagbar ursäkt. Fixa det här nu. (Ta gärna hand om det oprovocerade omstartandet som modemet håller på med varannan dag också).

Är det så att någon konkurrerande firma kan lösa alla mina problem har ni ett så kallat ”guldläge” framför er.

Trött blir jag.

Bästa hälsningar,

Johan Hurtig

,
2010-09-27 11:48:14, 2010-09-27 09:48:14

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *